Інформація
відділу аналізу та контролю за використанням роботодавцями коштів Фонду управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області за І квартал 2021 року
Станом на 01.04.2021 на обліку в базі даних системи ведення технологічного обліку в управлінні Фонду соціального страхування в Дніпропетровській області перебувають 246 349 страхувальників, з яких: юридичних осіб – 105 289, фізичних осіб – 140 562 та членів фермерських господарств – 498. Протягом І кварталу 2021 року після отримання від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та здійснює ведення реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, відомостей про проведення реєстраційних дій щодо рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу, управлінням взято на облік 6 609 страхувальників, знято з обліку – 5 332.
Згідно затверджених планів-графіків у І кварталі 2021 році в цілому по управлінню до планових перевірок включено 244 страхувальника, з яких протягом звітного періоду проведені перевірки у 235. За цей період також проведено 261 позапланову перевірку щодо правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду.
Крім того, за І квартал 2021 року проведено 4 перевірки страхувальників зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, за період до 01.01.2011, 43 перевірки щодо достовірності відомостей страхувальників про види економічної діяльності та 9 перевірок страхувальників зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності за період до 01.01.2011.
Всього спеціалістами управління та відділень було проведено 552 перевірки по 508 страхувальниках.
За результатами цих перевірок до 270 страхувальників застосовані фінансові та штрафні санкції за недотримання порядку використання страхувальником страхових коштів Фонду соціального страхування України, донараховано страхових коштів на суму 994 048,08 грн, у тому числі:
– суми неприйнятих до зарахування витрат за соціальним страхуванням –651 543,98 грн;
– штрафи за недотримання законодавства про соціальне страхування – 328 699,07 грн;
– пеня – 13 805,03 гривень.
Станом на 01.04.2021 страхувальниками сплачені страхові кошти до Фонду в повному обсязі.
Крім цього, за несвоєчасне повернення страхових коштів за результатами перевірки до страхувальника застосовано рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій на загальну суму 20 559,76 гривень.
На початок 2021 року залишок заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду становив – 3 297,1 тис. грн., у тому числі:
1 564 490,30 грн. – на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності;
1 732 637,78 грн. – на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
За І квартал 2021 року страхувальника погашена заборгованість зі сплати страхових коштів 15 979,97 гривень.
В структурі заборгованості зі сплати страхових коштів по управлінню ВД ФССУ в Дніпропетровській області станом на 01.04.2021 року:
– недоїмка зі сплати страхових внесків – 1 792,3 тис. грн. або 54,3%;
– заборгованість, пов’язана з несвоєчасною виплатою заробітної плати – 543,8 тис. грн. або 16,4 %;
– пеня – 173,9 тис. грн. або 5,3%;
– суми не прийнятих до зарахування витрат – 444,8 тис. грн. або 13,5 %;
– штрафи за недотримання законодавства про соціальне страхування – 346,9 тис. грн. або 10,5 %.
Заборгованість, відповідно до причин її виникнення, складає: по 12 економічно-активних страхувальниках – 1 351,9 тис. грн. або 40,9 %, у зв’язку з банкрутством та ліквідацією – 1 366,5 тис. грн. або 41,4%, по страхувальниках, місцезнаходження яких не встановлено – 566,4 тис. грн або 17,2% та інша – 16,9 тис. грн. або 0,5 %.
Станом на 01.04.2021 з 12 економічно-активних страхувальників, що мали заборгованість 1 333,2 тис. грн., 2 страхувальники (ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ” (178 887,26 грн), ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ №30» (190 475,13 грн) не сплатили страхові кошти за результатами перевірок у зв’язку з оскарженням до суду фінансових (штрафних) санкцій по рішеннях на загальну суму 369,4 тис. грн, 2 страхувальника сплатили протягом І кварталу 2021 року заборгованість, яка виникла за результатами проведених перевірок, на загальну суму 1,5 тис. грн, а також в квітні сплачено в повному обсязі заборгованість ТДВ “КРИВОРІЗЬКИЙ ЗАВОД “УНІВЕРСАЛ 1 826,95 гривень.
Значну суму заборгованості до Фонду по управлінню виконавчої дирекції Фонду в Дніпропетровській області станом на 01 квітня 2021 року мають підприємства, що мають статус економічно активних:
№ п/п | Назва страхувальника | Сума недоїмки, грн. |
1 | ФГ “СВІТАНОК” | 4 950,00 |
2 | ЗАКРИТЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ОВЕТРИ”
|
670 237,93 |
3 | КП “ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА”ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ” | 219 423,93 |
4 | КП “ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКЕ ВО ЖКГ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ»”
|
43 670,98 |
5 | СПІЛЬНЕ УРП “АЛЬФА – ВАРІАНТ” У ФОРМІ ТОВ | 1 132,89 |
6 | КП “ПІДСОБНЕ СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО” ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ | 9352,66 |
7 | ПП ВИДАВНИЦТВО “НАВЧАЛЬНА КНИГА” | 7 979,85 |
8 | ПП”АГРО-ТРЕЙД-КОМПАНІЯ” | 4 603,20 |
9 | ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ №30» | 169 915,37 |
10 | ПрАТ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» | 178 887,26 |
11 | ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «РУБЕЖРЕМСТРОЙ» | 19 400,37 |
З метою стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів, управлінням виконавчої дирекції Фонду станом на 01.04.2021 заявлено кредиторські вимоги до страхувальників – банкрутів на 1 304,1 тис. грн., у виконавчому провадженні знаходиться заборгованість зі сплати страхових коштів на суму 1 511,0 тис. гривень.
Сума заявлених капіталізованих платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов’язань суб’єктів підприємницької діяльності перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров’ю складає 147 443,6 тис. грн, з якої:
131 088,3 тис. грн. – включено до реєстру кредиторів, або задоволено суму позову згідно судового рішення;
2 377,8 тис. грн. – включено до проміжного ліквідаційного балансу у разі ліквідації.
Протягом звітного періоду велася робота по заявленню кредиторських вимог страхувальникам щодо капіталізованих платежів. У результаті цієї роботи до Фонду заявлено 12 204,3 тис. грн. капіталізованих платежів та від сплати за І квартал 2021 року до управління надійшло 139,9 тис. гривень.
Протягом І кварталу 2021 року управлінням виконавчої дирекції Фонду та його відділеннями постійно проводилась роз’яснювальна робота з підприємствами, які мають заборгованість із сплати страхових внесків до Фонду: проведено 8 зустрічей з керівниками підприємств – боржників, 9 засідань регіональних робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати, 2 круглих столи з керівниками підприємств-боржників, а також направлено 16 звернення до територіальних органів прокуратури, 5 звернень до територіальних державних інспекцій з праці, 7 звернень до органів Державної податкової служби України, 54 звернення до Державної виконавчої служби для ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження та вжитими заходами державних виконавців, та 46 інших звернень. Надавалися роз’яснення громадянам, підприємствам, установам, організаціям.
Всього за підсумками роботи у І кварталі 2021 року доходи управління склали 1 340,8 тис. грн, в тому числі страхові внески страхувальників та застрахованих осіб – 15,2 тис. гривень.