1545

Урядова гаряча лінія

Грушівська громада

Дніпропетровської області

(05656) 57770

Телефон

Рішення № 126/XII – VІІ від 30 січня 2017 року, Додаток №1, №2, №3,№4,№5

31.01.2017

gerb_black and white
УКРАЇНА
МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ
ГРУШІВСЬКА   СІЛЬСЬКА    РАДА
ДНІПОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДВАНАДЦЯТА  СЕСІЯ VII СКЛИКАННЯ

ДРУГЕ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ

РІШЕННЯ

від 30 січня 2017 року

№ 126/XII – VІІ

с. Грушівка
«Про внесення змін до рішення «Про податок на нерухоме майно

відмінне від земельної ділянки,транспортний податок, земельний податок на території Грушівської сільськоїради на 2017 рік» 

№ 106/Х – VII від 17 листопада 2016 року.

В зв`язку з набуттям чинності Закону № 1801 – VII «Про державний бюджет України на 2017 рік», Закону України від 06.12.2016р. № 1791 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забеспечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» підняттям мінімальної заробітної плати, що на 01.01.2017 року становить 3200 гривень на місяць, з врахуванням індексу інфляції, а також установлення мінімального посадового окладу працівника не менш прожиткового мінімуму обговорено питання приведення у відповідність рішення Грушівської сільської ради № 106/Х – VII від 17 листопада 2016 року «Про податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, транспортний податок, земельний податок на території Грушівської сільської ради на 2017 рік».

На підставі Податкового Кодексу України № 27555 від 02.12.2010 року із змінами та доповненнями, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» ст. ст. 34, 36. Закону України «Пр засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з метою зміцнення бюджету, сільська рада:

 ВИРІШИЛА:
  1. Ввести на території Грушівської сільської ради наступні види податку з 01.01.2017 року.
    • Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території Грушівської сільської ради (Додаток №1).
    • Транспортний податок (Додаток № 2).
    • Земельний податок (Додаток № 3).
    • Орендна плата за земельні ділянки комерційного призначення в межах населених пунктів (Додаток № 4).
  1. Затвердити Положення про оренду та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки у населених пунктах на території Грушівської сільської ради (Додаток № 5).
  2. Дане рішення набуває чинності з 31.01.2017 року.
  3. Дане рішення згідно ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підлягає оприлюдненню.
  4. Вважати таким що втратило чинності з 31.01.2017 року рішення Грушівської сільської ради від 17.11.2016 року за № 106/Х – VII.
  5. Конторль за виконанням даного рішення сесії покласти на постійну депутатську комісію сільської ради з питань планування, фінансів, бюджету та соціального розвитку.
             Сільський голова :                                         Попельнюк   В. О.
Додаток № 1

до рішення

Грушівської сільської ради

№126/ХІІ-VІІ

від 30 січня 2017 року

І.І.   ПОДАТОК НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ
  1. Платники податку.

1.1.Платниками податку є фізичні та юридичні особи , в тому числі нерезиденти ,які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості .

1.2.Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової         та \ або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб;

а) якщо об’єкт житлової та \ або нежитлової нерухомості перебуває у спільній власності  кількох осіб , платником податку є кожна з цих осіб за належну частку ;

б) якщо об’єкт житлової та \ або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділені в натурі , платником податку є одна з таких осіб-власників , визначена за її згодою, якщо інше не встановлене судом;

в) якщо об’єкт житлової та \ або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб  і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

2.Об’єкт оподаткування. .

2.1.Об‘єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової  нерухомості , в тому числі частка.

2.1.1. Об’єкти житлової нерухомості – це будівлі , віднесені  відповідно до законодавства до житлового фонду , дачні та садові будинки;

2.1.1.1.Будівлі віднесені до житлового фонду , поділяються на такі типи:

а) житловий будинок – будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно – правовими актами , і призначена для постійного проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки  квартального типу різної поверховості . Житловий будинок садибного типу – це житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, та складається з житлових та допоміжних (нежитлових)приміщень;

б) прибудова до житлового будинку – частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною будинку одну(або більше) спільну капітальну стіну;

в) квартира –ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного в ньому проживанні;

г) котедж – одно, півтора поверховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою;

д) кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах – ізольовані помешкання в квартирі ,в якій мешкають двоє чи більше квартиронаймачів;

е) садовий будинок – будинок для літнього (сезонного) використання ,який в питаннях нормування площі забудови , зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам , установленим для житлових будинків;

є) дачний будинок – житловий будинок –для використання протягом року з метою позаміського відпочинку.

2.1.2.Нежитлова нерухомість – це:

а) будівлі – готелі,  мотелі, кемпінги, пансіонати , ресторани та бари , туристичні бази , гірські притулки , табори для відпочинку, будинки відпочинку;

б) будівлі офісні – будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі , будівлі для конторських та адміністративних цілей;

в) будівлі торгівельні – торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки  павільони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні , бази та склади підприємств торгівлі та громадського харчування , будівлі підприємств побутового обслуговування;

г) гаражі – гаражі (наземні та підземні) та криті автостоянки;

д) будівлі промисловості та склади;

е) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

є) господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення , до яких належать сараї , хліви , гаражі , літні кухні , майстерні, вбиральні , погріби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції , тощо;

ж) тощо.

2.2. Не є об’єктом оподаткування:

а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості ,які перебувають у власності органів державної влади , органів місцевого самоврядування , а також організацій, створених ними в установленому порядку , що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими;

б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості , які розташовані в зонах                     відчуження та безумовного (обов’язкового ) відселення , визначені законом , в тому числі їх частки;

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

г) гуртожитки;

д) житлова нерухомість непридатна для проживання , в тому числі ,у тому числі в зв’язку  з аварійним станом, визнана такою з рішенням сільської ради;

е) об’єкти нежитлової нерухомості , в тому числі їх частки, що належать дітям – сиротам , дітям позбавлених батьківського піклування , та особам з їх числа , визнаними такими відповідно до закону , дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкту на дитину;

є) об’єкти нежитлової нерухомості ,які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу , що проводять свою діяльність  в малих архітектурних формах  та на ринках;

ж) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

з) будівлі, споруди сільськогосподарських виробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

и) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості , які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств.

3. База оподаткування.

3.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості , в тому числі його часток.

3.2.  База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості , в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб ,обчислюється Апостолівський відділенням Дніпропетровської ОДПІ, на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та \ або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

3.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості , в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно, виходячи із загальної площі кожного об’єкта оподаткування на підставі документів , що підтверджують право власності на такий об’єкт.

4. Пільги зі сплати податку.

4.1. База оподаткування об’єкта \ об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшуються;

а)        для квартир \ квартири  незалежно від їх кількості  – на 60 кв.м.;

б)        для житлового будинку \ будинків  незалежно від їх кількості  – 120 кв.м.;

в)       для різних типів об’єктів житлової нерухомості , в тому числі їх часток ( у разі одночасного перебування  у власності платника податку квартири \ квартир  та житлового будинку \ будинків , в тому числі їх часток), – 180 кв. м.;

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Пільги з податку ,що сплачуються на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості , для фізичних осіб не надаються на :

  • об’єкт \ об’єкти оподаткування, якщо площа такого \ таких об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподаткованої площі , затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;
  • об’єкти оподаткування , що використовуються їх власниками з метою доходів (здаються в оренду, лізінг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності) ;
  • Грушівська сільська рада надає з 1 лютого 2017 року до Апостолівського відділення Дніпропетровської ОДПІ відомості стосовно пільг, наданих нею відповідно до абзацу до першого та другого підпункту.

5. Ставки податку.

5.1.Встановити ставки податку для об’єктів житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних та юридичних осіб в розмірі 0,3 % від м.з.п., встановленої законом на 1 січня 2017 року  – 9,6 грн кв. м.;

5.2.Встановити ставку податку для об’єктів нежитлової нерухомості , що перебуває  у  власності фізичних та юридичних осіб у відсотках від розміру мінімальної заробітної плати , встановленої за законом на 1 січня 2017 року , 1кв.м. бази оподаткування, а саме:

–  будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей – 0,3 % – 9,6 грн. кв. м;

–  господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення , до яких належать сараї , гаражі , літні кухні, майстерні, вбиральні, погріби, навіси, тощо – 0,1 % від м.з.п. – 3,2 га грн кв.м.;

–  ресторани, бари, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі  та громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування –  0,2% від м.з.п. – 6,4 гн.кв.м.;

–  торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільони та зали для ярмарків – 0,2% від м.з.п. – 6,4 грн. кв.м.;

–  концертні зали ,котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції –  0,1% від м.з.п.  – 3,2 грн.кв.м;

–  гаражі  – 0,25 % від м.з.п.- 8,00 грн.кв.м;

–  інші будівлі  –  0,2 % від м.з.п.  – 6,40 грн. кв.м.

6. Податковий період.

6.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює податковому року.

7. Порядок обчислення суми податку.

7.1.Обчислення суми податку з об’єкту \об’єктів оподаткування , які перебувають у власності фізичних осіб, здаються Апостолівському відділенню Дніпропетровської ОДПІ за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власника платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості , в тому числі їх часток , податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів  зменшеної відповідно до підпункту «в» пункту 4,1 цього рішення;

б) за наявності у власника платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості , в тому числі їх часток, податок обчисляється  виходячи з сумарної загальної площі  таких об’єктів  зменшеної відповідно до пунктів «а» або «б» пункту 4.1 цього рішення;

в) за наявності  у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів , у тому числі їх часток, податок обчислюється  виходячи із сумарної загальної  площі таких об’єктів , зменьшиної відповідно до підпункту «в» пункту 4,1 цього рішення.

8. Порядок сплати податків.

8.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта оподатковування і зараховується до відповідного бюджету, згідно з положенням Бюджетного кодексу України. Фізичні особи можуть сплачувати податок у Грушівській сільській раді через касира Грушівської сільської ради за квитанцією про прийняття податків і зборів  та через банківські установи.

9. Строки сплати податків.

9.1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а)   фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення;

б)   юридичними особами – авансовими внесками  щокварталу , до 30 числа  кожного місяця, що наступає за звітним кварталом , які відображаються в річній податковій декларації.

             Сільський голова                                     В.О. Попельнюк
Додаток № 2
до рішенняГрушівської сільської ради№126/ХІІ-VІІвід 30 січня 2017 року
І.ІІ. ТРАНСПОРТНИЙ ПОДАТОК.
2.1. Платники податку.

2.1.1. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи ,в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством  власні легкові автомобілі , що відповідно до пункту 2.2.1. цього рішення є об’єктом оподаткування.

2.2.Об’єкт оподаткування.

2.2.1.Об’єктом оподаткування  у 2017 році є легкові автомобілі , з року випуску яких минуло не більше п’яти років  (включно) та середньо – ринкова вартість  становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом станом на 1 січня 2017 року , згідно ПКУ п.п.267.2.1.сума оподаткувань  становить – 12000 00,00 грн.

2.3. База оподаткування.

2.3.1.Базою оподаткування є легковий автомобіль , що є об’єктом оподаткування відповідно до пункту 2.2.1. цього рішення.

2.4.Ставка податку.

2.4.1.Ставка встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 грн. за кожний легковий автомобіль , що є об’єктом оподаткування відповідно до пункту 2.2.1. цього рішення.

2.5. Податковий період.

2.5.1.Базовийподатковий (звітний період) дорівнює календарному року.

2.6.Порядок обчислення та сплати податку.

2.6.1. Обчислення суми податку з об’єкту \ об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється Грушівською сільською радою .

2.6.2.Податкові   повідомлення , рішення про сплату суми \ сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку Апостолівським відділенням Дніпропетровської ОДПІ до 1 липня 2017 року  базового податкового (звітного) періоду (року)

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року , податок сплачується фізичною особою – платником податку, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на об’єкт. Апостолівське відділення Дніпропетровської ОДПІ надсилає податкове повідомлення – рішення , новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень – рішень про сплату податку фізичними особами – нерезидентам , здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування , що перебувають у власності таких нерезидентів.

2.6.3.Платники податку –юридичні особи самостійно обчислюють суму податку  станом на1 січня 2017 року (звітного року) і до 20 лютого цього ж року подають Апостолівському відділенню Дніпропетровської ОДПІ декларацію за формою , встановленого у порядку, передбаченого статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річною суми рівними частками щоквартально. Щодо об’єктів оподаткування , придбаних протягом місяця , декларація  юридичною особою – платником подається протягом місяця , в якому виникло право власності на об’єкт.

2.6.4.У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року до початку того місяця ,в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт. Апостолівське відділення Дніпропетровської ОДПІ надсилає податкове повідомлення –рішення новому власнику, після отримання інформації про перехід права власності.

2.6.5.За об’єкти оподаткування, придбані протягом року , податок сплачується пропорційно кількості місяців , які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

2.7.Порядок сплати податку.

2.7.1.Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положенням Бюджетного кодексу України.

2.8.Строки сплати податку.

2.8.1.Транспортний податок сплачується:

а) фізичними особами  – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення –рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа  місяця,  що наступає за звітним періодом, кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

             Сільський голова                                     В.О. Попельнюк
Додаток № 3
до рішенняГрушівської сільської ради№126/ХІІ-VІІвід 30 січня 2017 року
І.ІІІ. ПЛАТА ЗА ЗЕМЛЮ.
3.1. Платниками земельного податку є:

3.1.1.Власники земельних ділянок , земельних часток (паїв).

3.1.2. Землекористувачі.

3.2.Об’єкти оподаткування земельним податком.

3.2.1.Об’єктами оподаткування є:

3.2.1.1. Земельні ділянки , які перебувають у власності або користуванні .

3.2.1.2.Земельні частки (паї) , які перебувають у власності.

3.3.База оподаткування земельним податком .

3.3.1. Базою оподаткування є.

3.3.1.1. Нормативно грошова оцінка земельних ділянок земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта інфляції .

3.3.1.2.Площа земельних ділянок , нормативно грошова оцінка ,яких не проведена

3.4. ВСТАНОВИТИ СТАВКИ ЗЕМЕЛЬНОГО ПОДАТКУ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ  НОРМАТИВНО ГРОШОВУ ОЦІНКУ ЯКИХ ПРОВЕДЕНО (незалежно від місця знаходження):

3.4.1. Ставки податку за один гектар сільськогосподарських угідь  встановлюються у відсотках від н.г.о. у таких розмірах:

– для ріллі , сіножатей та пасовищ – 0,3 ;

– для багаторічних насаджень  –  0,1.

3.4.2. Ставка податку на земельні ділянки (в межах населеного пунктів) нормативно грошову оцінку яких проведено , встановлюється у розмірі 3 % від їх нормативної грошової оцінки , за винятком земельних ділянок , зазначених у пунктах 3.4.1.,3.4.3.-3.4.7.,3.4.9.цього Рішення.

3.4.3.Податок на земельні ділянки ( в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом , автостоянки для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку , гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими та дачними будинками фізичних осіб , а також за земельні ділянки , надані для потреб сільськогосподарського виробництва , водного та лісового господарства  та іншими будівлями та спорудами , справляється  в розмірі 0,05 % від н. г. о. землі ( з урахуванням індексу інфляції станом на 01.01.2017 року:

3.4.4. Податок за земельні ділянки (в межах населеного пункту) на територіях та об’єктах історико-культурного , природоохоронного , оздоровчого та рекреаційного призначення , справляється в розмірі  1% від н. г. о. землі, з урахуванням індексу інфляції станом на 01.01.2017 рік ;

3.4.5. Ставка земельного податку за земельні ділянки ( в межах населених пунктів) ,  які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання(крім державної та комунальної власності) встановлюється у 2 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

електропередач (крім сільськогосподарських угідь та  земель лісогосподарського призначення) , встановлюється у розмірі 3% ;

3.4.7. Плата за користування земельними ділянками (в межах населених пунктів) , які використовуються юридичними та фізичними особами:

– в тому числі у разі переходу власності на будівлі , споруди(їх частини) ,але право власності на які або право оренди яких в установленому порядку не оформлено , становить 3% від їх нормативної грошової оцінки ;

Під житловими та громадським забудовами , гаражами, сараями,

                                                     дачами.

Населений пунктЗа 1 кв.мЗа 1 сотку
%Грн..%грн.
Грушівка10,03513,5
Усть-Камянка10,03513,5
Гранітне10,03513,5
Токівське10,03513,5
Червоний Запорожець10,03513,5
Червоний Тік10,03513,5
Тік10,03513,5

3.4.8. Землі ОСГ (понад 0,25 га) в межах населених пунктів  – 4.75 грн.сотка.

3.5. Ставки земельного податку ЗА МЕЖАМИ за один гектар  сільськогосподарських угідь ( незалежно від місця знаходження) встановлюються у 5%  від грошової оцінки землі ріллі по Дніпропетровській області:

3.5.1. Рілля (земельні частка, пай):

– КСП ім. Ілліча                               –         177,00 грн. га.;

– КСП «Токівське»                         –          154,60 грн. га.;

– КСП «Відгодівельний»                 –       154,60 грн. га.

3.5.2 Землі ОСГ (особисте селянське господарство) за межами:

– КСП ім.. Ілліча                             –          177,00 грн. га.;

– КСП «Токівське»                         –           154,60 грн. га.;

– КСП «Відгодівельний»              –           154,60 грн. га.

3.5.3.Ставка земельного податку за пасовища, сіножаті та багаторічні насадження за межами населених пунктів рівна 0,05 % від н. г. о. землі, одного га ріллі по Дніпропетровської області  становить 16,25 грн. га;

3.5.4. Ставки земельного податку під господарчими будівлями, складами (за межами населених пунктів) – 5% від н.г.о. землі одного га. по Дніпропетровській області (32525,99 грн\ га по області), становить –      1723,90 грн.га .

3.5.5. Ставки земельного податку  за земельні ділянки , надані садівницьким товариствам , у тому числі зайняті садовими та \ або дачними будинками  фізичних осіб  встановлюються у розмірі 3 % від н. г. о землі, одного га. по Дніпропетровській області;

3.5.6. Ставки земельного податку  за земельні ділянки, надані підприємствам промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, а також підприємствам та організаціям , що здійснюють експлуатацію ліній передач ( крім сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення), встановлюється в розмірі 3 % від н. г. о. землі,  одного га. по Дніпропетровській області – 1034,35 грн га;

3.5.7. Ставка податку за земельні ділянки природоохоронного , рекреаційного та історико-культурного призначення (крім сільськогосподарських угідь та лісових земель), встановлюється 3% від н. г. о. землі, одного га. по Дніпропетровській області – 1034,35 грн. га.;

3.5.8.Ставка податку  за земельні ділянки на землях водного фонду, а також за землі лісогосподарського призначення, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими спорудами, будівлями, встановлюється у розмірі 3% від н. г. о. землі,  одного га. по Дніпропетровській області –  1034,35 грн. га.

Плата за користування такими земельними ділянками , але за межами неселених пунктів встановлюється пунктом 3.5. цього рішення.

3.6.Згідно ст.288.1. ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

3.7.Пільги , щодо сплати земельного податку встановлюються для фізичних осіб згідно ст.281 Податкового кодексу.

3.8.Про звільнення від сплати земельного податку юридичних осіб в 2017 році у населених пунктах, що входять до Грушівської об’єднаної громади:

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ,  стаття 284 Податкового кодексу Україні , сесія сільської ради  вирішила:

3.8.1.Звільнити  з 01.01.2017 року від сплати земельного податку  в розмірі 100%:

– органам державної влади та органам місцевого самоврядування ,органам прокуратури, закладам, установам та організаціям , які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

–  дошкільним та загальноосвітнім навчальним закладам від форм власності і джерел фінансування , закладам культури, науки, освіти, охорони здоров’я , соціального захисту , фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів .

– релігійні організації України , статути (положення) яких зареєстровано у установленому законом порядку, за земельні ділянки , надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель , необхідних для забезпечення їх діяльності , а також благодійні організації , створені відповідно до закону , діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

– організації , громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, за земельні ділянки , на яких розміщені спортивні споруди.

3.8.2. Якщо платники податку , які користуються пільгами з такого податку, надають в оренду земельні ділянки , окремі будівлі , споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки, та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах.

  1. Податковий період для плати за землю .

4.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

4.2.Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 січня  того ж року(для новостворених підприємств та організацій, а також у зв’язку із набуттям права власності та \ або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців)

  1. Порядок обчислення за землю проводиться згідно ст. 286 Податкового кодексу.
  2. Строки сплати за землю встановлюються згідно статті 287 Податкового кодексу.

Копію даного рішення про встановлення податку на майно надіслати в десятиденний термін з дня оприлюднення до Апостолівського відділення Криворізької південної ОДПІ.

             Сільський голова                                     В.О. Попельнюк
Додаток № 4
до рішенняГрушівської сільської ради№126/ХІІ-VІІвід 30 січня 2017 року
І.ІV. Орендна плата за земельні ділянки комерційного призначення в межах населених пунктів .
  1. Затвердити Положення про оренду та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки  у населених пунктах на території Грушівської сільської ради .
  2. Визначити , що розмір орендної плати встановлюється  в межах населених пунктів за квадратний метр  за кв.м. нормативно грошову оцінку яких проведено, та відображається  у договорі  оренди не може бути нижчою від 6 % від нормативно грошової оцінки землі,  та не вищою 10 %
  3. Землі комерційного призначення в межах населеного пункту 6% від н.г.о. землі.

–     с. Грушівка    –   9,8 грн. кв.м.

–      с. Гранітне     –  13,35 грн кв.м

–      с. Усть –Камянка  – 9,85  грн. кв.м.

–       с. Токівське       – 12,20 грн.кв.м.

–       с. Червоний Тік  – 10,30 грн.кв.м

–       с. Тік                    – 10,30 грн.кв.м

–       с. Червоний Запорожець  – 8,30 грн.кв.м

4.Встановити ставки земельного податку для земель комерційного призначення , а саме земель зв’язку  в розмірі 10 % від н.г.о. землі:

– с. Грушівка       –  16,20 грн.кв.м.

–   с. Токівське      –  18,10 грн.кв.м

  1. Плата за користування земельними ділянками в межах населених пунктів , які використовуються юридичними фізичними особами, але право власності або право оренди не оформлено в установленому порядку (землі комерційного призначення), становить 6% від н.г.о. землі

–     с. Грушівка    –   9,8 грн. кв.м.

–      с. Гранітне     –  13,35 грн кв.м

–      с. Усть –Камянка  – 9,85  грн. кв.м.

–       с. Токівське       – 12,20 грн.кв.м.

–       с. Червоний Тік  – 10,30 грн.кв.м

–       с. Тік                    – 10,30 грн.кв.м

–       с. Червоний Запорожець  – 8,30 грн.кв.м

             Сільський голова                                     В.О. Попельнюк
Додаток № 5
до рішенняГрушівської сільської ради№126/ХІІ-VІІвід 30 січня 2017 року
П О Л О Ж Е Н Н Я

   Про оренду та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки  у населених пунктах на території Грушівської сільської ради .

                                                  І. Загальні положення.

1.1. Положення розроблене відповідно до Конституції України, Земельного , Податкового, Господарського, Цивільного , Бюджетного кодексів України, Законів України «Про оренду землі» від 06.10. 1998 року № 161- ХІУ, «Про місцеве самоврядування в Україні» , Постанов Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року за №220 «Про затвердження Типового договору оренди землі», від 13.12. 2006 року  № 1724 «Деякі питання оренди землі», інших нормативно-правових актів з питань регулювання земельних відносин в Україні.

1.2. Положення регулює:

1.2.1. організаційні відносини , пов’язані з наданням в оренду земельних ділянок  у населених пунктах Грушівської сільської ради.

1.2.2.правові відносини між орендавцем та орендарем по використанню земельних ділянок.

1.2.3.порядок розрахунку орендної плати , укладання ,реєстрації, внесення змін, припинення дії, розірвання, поновлення договорів оренди землі та суборенди земельних ділянок.

І.І.   Терміни та визначення.

2.1. У цьому Положенні наведені терміни застосовуються у такому значенні :

ОРЕНДА ЗЕМЛІ – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою , необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності .

ОБЄКТАМИ ОРЕНДИ є земельні ділянки , що перебувають у власності громадян , юридичних осіб, комунальній або державній власності.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ – Грушівська сільська рада  в особі Грушівського сільського голови .

ОРЕНДАРЯМИ земельних ділянок є – юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.

ОРЕНДАРЯМИ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК МОЖУТЬ БУТИ:

а) районні , обласні , Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень , визначених законом;

б) сільські, селищні , міські, районні та обласні ради ,Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень , визначених законом ;

в) громадяни і юридичні особи України , іноземці та особи без громадянства , іноземні юридичні особи , міжнародні об’єднання та організації , а також іноземні держави .

ЗЕМЕЛЬНА ДІЛЯНКА – частина земної поверхні з установленими межами ,певним місцем розташування , цільовим (господарським) призначенням та з визначеними  щодо неї правами.

ДОГОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІ – це  строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві  для провадження підприємницької та іншої діяльності , та зобов’язання орендаря , щодо використання земельної ділянки  відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства .Строк дії договору оренди землі визначається за згодою сторін , але не може перевищувати 50 років.

ДОГОВІР СУБОРЕНДИ – договір про передачу орендарем земельної ділянки в оренду третій особі , за попередженням орендодавця.

ВИТЯГ ПРО НОРМАТИВНУ ГРОШОВУ ОЦІНКУ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ – вартість земельної ділянки в межах населених пунктів Грушівської сільської ради , визначена відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів .

ОРЕНДНА ПЛАТА ЗА ЗЕМЛЮ – це обов’язковий  платіж ,який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності , які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України)

Обчислення орендної плати за землю здійснюються з урахуванням індексів інфляції ,якщо інше не передбачене договором оренди.

У разі визнання у судовому порядку договору оренди не дійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

СТАВКА ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ  – плата за користування земельною ділянкою, визначена у відсотках від нормативної грошової оцінки відповідно до цього Положення та рішення Грушівської сільської ради .

ПОДАТОК – це обов’язків , безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до Податкового кодексу.

ЗБІР (ПЛАТА, ВНЕСОК) – це обов’язків платіж до відповідного бюджету ,що справляється з платників зборів , з умовою  отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами ,органами місцевого самоврядування , іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій.

СТАВКА ПОДАТКУ – законодавчо визначений річний розмір податкових нарахувань (плати) за одиницю площі оподаткованої земельної ділянки;

2.2.Орендодавцем  земельних ділянок за цим Положенням виступає Грушівська сільська рада  в особі Грушівського сільського голови   на підставі делегованих йому повноважень.

2.3. Рішення про надання в оренду земельних ділянок приймає  Грушівська сільська рада в межах своїх уповноважень, визначених Земельним кодексом ,або за результатами аукціону.

ІІІ. Укладання договору оренди землі та його реєстрація.

3.1. Підставою для укладання договору оренди землі є прийняття рішення Грушівської сільської ради у порідку , передбаченому Земельним кодексом України, або результатами аукціону. У разі набуття права оренди земельної ділянки на аукціоні підставою для укладання договору оренди є протокол аукціону. Порядок проведення аукціону та набуття права оренди земельної ділянки на аукціоні визначається відповідним Положенням , затвердженим рішенням сесії Грушівської сільської ради   та чинним законодавством. Укладення договору оренди земельної ділянки може бути здійснено на підставі цивільно-правового договору або в порядку спадкування. При передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ,  фермерського господарства ,особистого селянського господарства  строк дії оренди землі визначається  за згодою сторін , але не може бути меншим ніж сім років.

3.2.договір оренди землі укладається у письмовій формі , відповідно до технічної документації  або проекту землеустрою. Договір набуває чинності з моменту  укладення  та державної реєстрації   права оренди. Моментом укладання договору є дата реєстрації в Грушівській сільській раді. Передача об’єкта оренди орендарю здійснюється орендодавцем у строки та на умовах , що визначені у договорі оренди  земля, за актом приймання-передачі.

3.3. Функціональне використання земельної ділянки не може змінюватися на протязі терміну дії договору.

3.4. Відповідальним за складання проекту договору оренди земельної ділянки , його реєстрацію є спеціаліст-юрист  виконавчого комітету сільської ради.

3.5.Права та обов’язки орендодавця та орендарів визначається договором оренди земля за цим Положенням.

3.6.Реєстрація договору оренди землі здійснюється відповідно до чинного законодавства.

ІV. Порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки.

4.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

4.2. Розмір, форма та зміна орендної плати ,відповідальність за її несплату встановлюється у договорі між орендодавцем і орендарем ,крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки  державної та комунальної власності , які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України .

4.3. Розмір орендної плати  за земельну ділянку встановлюється відповідно до її функціонального використання у розрізі економіко—планувальних зон,  згідно з нормативною грошовою оцінкою земля та не залежить від наслідків господарської діяльності орендаря.

4.4. Підставою для визначення орендної плати є це Положення та відповідний документ про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що розташовані на території Грушівської сільської ради , який надається відділом Держгеокадастру Дніпропетровської області за зверненням орендодавця чи орендаря.

4.5.Розрахунок річної орендної плати за земельну ділянку оформляється у вигляді додатку №1  до договору оренди.

4.6. Спеціаліст-юрист виконавчого комітету сільської ради до 1 лютого поточного року подає органу доходів і зборів за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладені договори оренди  на поточний рік, та інформує відповідний орган доходів і зборів про укладення нових ,внесення змін до існуючих договорів оренди землі  та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем ,у якому відбулися зазначені зміни.

4.7. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди ,але річна сума платежу :

– не може бути меншою 3% нормативно грошової оцінки землі;

– не може перевищувати 12 % нормативно грошової оцінки землі;

4.8. Підставою для застосування ставки орендної плати для земельних ділянок виділених під майбутнє будівництво є подання відповідного клопотання до виконавчого комітету Грушівської сільської ради з наданням копій декларації про початок будівництва  та плану-графіку будівництва.

4.9. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати  орендної плати .

4.10.Податковий період ,порядок обчислення орендної плати ,строк сплати та порядок її зарахування  до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 Податкового кодексу.

V.Ставки орендної плати за землю.

5.1. Ставки орендної плати за землю прописані у рішення Грушівської сільської ради від 30 січня 2017 року.

VІ. Порядок справляння орендної плати за землю.

6.1. Орендна плата за земельні ділянки справляється виключно у грошовій формі . Орендна плата за перший місяць нараховується залежно від кількості днів місяця з дати укладення договору.

6.2. Внесення орендної плати на майбутній період оренди допускається на термін не більше року.

6.3. Річна орендна плата вноситься в терміни та у розмірах, які визначені договором оренди землі, до сільського бюджету та використовуються згідно чинного законодавства.

6.4. За несвоєчасну сплату орендної плати у строки, визначені договором оренди землі за цим Положенням , нараховується пеня у розмірі 120 (сто двадцять )відсотків річних ,облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення боргу за кожний день прострочення.

6.5. Контроль за правильністю обчислення , справляння і стягнення орендної плати  за земельними ділянками здійснюється Апостолівським відділенням Криворізької південної МДПІ Дніпропетровської області.

VІІ. Внесення змін до договору оренди.

7.1.Зміни до договору оренди землі здійснюються за взаємною згодою сторін шляхом укладання додаткових угод, які підписуються уповноваженими представниками орендодавця та орендаря . У разі недосягнення згоди  щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

7.2. додаткові угоди не укладаються у випадку перерахунку орендної плати  при зміні ставок земельного податку та ставок орендної плати  відповідно до змін чинного законодавства . Перерахунок розміру  орендної плати на поточний рік проводиться до 1 березня  щорічно та здійснюється орендодавцем самостійно  у вигляді Розрахунку (додаток 1 до Положення) . Орендар повинен щороку до 15 березня звернутись до орендодавця за отриманням відповідного розрахунку на поточний рік.

VІІІ. Припинення та розірвання договорів оренди землі.

8.1. Договір оренди землі припиняється:

– закінчення строку, на який було укладено договір;

– викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

– поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;

– смерті фізичної особи – орендаря, засудження  його та позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 Закону України « Про оренду землі» , від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;

– ліквідації юридичної особи – орендаря;

– відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем ;

– набуття права власності на житловий будинок , будівлю або споруду , що розташовані на орендованій іншою особою земельної ділянки;

– припинення дії договору , укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі , укладених у рамках такого партнерства)

8.2. Договір оренди землі припиняється у випадках, передбачених законом та у випадках зазначених у договорах оренди землі.

8.3.Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін . На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом . Розірвання договору оренди в односторонньому порядку не допускається ,якщо інше не передбачено законом  або цим договором.

8.4. Уразі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендаря орендодавець має право на отримання орендної плати на землях сільськогосподарського призначення за шість місяців , а на землях несільськогосподарського призначення – за рік,  якщо протягом зазначеного періоду не надійшло пропозицій від інших осіб на укладення договору  оренди цієї ж земельної ділянки на тих самих умовах за винятком випадків, коли розірвання договору було обумовлено невиконанням або неналежним виконанням орендодавцем договірних зобов’язань.

8.5. Договір оренди землі може бути припинений орендодавцем в односторонньому порядку у випадках, передбачених у договорі оренди землі.

8.6. Несплата орендної плати (її частини) є підставою для дострокового розірвання договору з ініціативи орендодавця з вимогою відшкодування втрат від недоотримання коштів сплатою орендарем штрафних санкцій , передбачених договором оренди.

ІХ. Розірвання договору оренди земельної ділянки державної чи комунальної власності у разі  необхідності надання її для суспільних потреб.

9.1. Договір оренди земельної ділянки державної чи комунальної власності може бути розірваний у разі прийняття рішення про використання земельної ділянки для розміщення об’єктів , визначених частиною першою статті 7 Закону України «Про відчуження земельних ділянок , інших об’єктів нерухомого майна ,що на них розміщені , які перебувають у приватній власності , для суспільних потреб чи з мотивів суспільної  необхідності»

9.2. Вимога про розірвання договору оренди, зазначена у частині другій вищевказаної статті , може бути пред’явлена органами виконавчої влади , органами місцевого самоврядування ,уповноваженими надавати земельні ділянки для суспільних потреб відповідно до статті 122 Земельного кодексу України, а також однією сторін цього договору.

9.3. розірвання договору оренди  земельної ділянки в порядку, визначеному цією статтею , допускається у разі, якщо об’єкти , які передбачається розмістити на земельній ділянці, неможливо розмістити на іншій земельній ділянці завдасть значних матеріальних збитків або спричинить негативні екологічні наслідки для відповідної територіальної громади , суспільства та держави в цілому .

9.4. Розірвання договору оренди земельної ділянки у разі прийняття рішення про надання її для суспільних потреб здійснюється за умови відшкодування орендарю  і третім особам збитків, спричинених цим, зокрема витрат , пов’язаних з виділенням частини земельної ділянки в окрему земельні ділянку та укладення договору оренди.

9.5.У разі недосягнення сторонами договору згоди щодо розірвання договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

9.6. У рішенні про використання земельної ділянки державної та комунальної власності , яка перебуває в оренді , для суспільних потреб зазначаються:

– площа ,місцезнаходження земельної ділянки або її частини , кадастровий номер земельної ділянки (за наявності);

– договори оренди землі , що підлягають розірванню;

– суспільні потреби , для задоволення яких здійснюється  розірвання договорів оренди  землі;

– особа , якій після розірвання договору оренди передається земельна ділянка для задоволення суспільних потреб, з визначенням  умов  такої передачі.

Х. Повернення земельної ділянки .

10.1. Після припинення дії договору оренди землі орендар протягом 30 (тридцяти) календарних днів повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані , не гіршому з тим , у якому він одержав в оренду, про що укладається відповідний акт прийому – передачі.

10.2. Обов’язок по складання акту прийому – передачі земельної ділянки покладається на сторону , яка передає земельну ділянку.  У разі відсутності орендаря чи його небажання скласти відповідний акт , останній  складається комісією, створеною орендодавцем.

10.3. Інші умови повернення земельної ділянки визначається договором оренди землі.

ХІ. Наслідки припинення або розірвання договору оренди.

11.1. У разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов’язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах , визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог  до орендодавця.

11.2. У разі невиконання орендарем обов’язку щодо умов повернення орендодавцеві земельної ділянки орендар зобов’язаний відшкодувати орендодавцю завдані збитки.

ХІІ. Поновлення договору оренди землі.

12.1.По закінчення строку , на який було укладено договір оренди землі , орендар , який належно виконував обов’язки за умовами договору , має переважне право перед іншими особами на укладання договору оренди землі на новий строк ( поновлення договору оренди землі)

Орендар ,який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк ,зобов’язаний повідомити про це орендодавця до спливу договору оренди землі у строк, визначений цим договором , але не пізніше за місяць до спливу строку договору оренди землі . До листа – повідомлення  про поновлення договору оренди землі орендар  додає проект додаткової угоди . Про поновлення договору землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

12.2. Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умові договору і, за відсутності заперечень , приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності) , укладає з орендарем додаткову угоду оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист – повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

12.3. У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення договору оренди  і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа – повідомлення орендодавця про заперечення  у поновленні договору оренди землі такий договір вважається   поновлений у той самий строк  і на цих самих умовах , які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди  землі здійснюється  із:

– власником земельної ділянки (щодо земель приватних власності);

– уповноваженим керівникам органу виконавчої влади  або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування  про поновлення договору оренди  землі (щодо земель державної та комунальної власності);

Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування , який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної чи комунальної власності , визначається рішенням цього органу. Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний термін в обов’язковому порядку . Відмова ,а також наявне зволікання  в укладення додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

У разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі  здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.

ХІІІ. Переважне право орендаря на отримання орендованої земельної

ділянки у власність.

13.1. Орендар, який відповідно до закону може мати у власності орендовану земельну ділянку ,має переважне право на придбання її у власність у разі продажу цієї земельної ділянки , за умови, що він сплачує ціну, за якою вона продається , а в разі продажу  на аукціоні – якщо його пропозиція  є рівною з пропозицією , якає найбільшою із           запропонованих учасниками аукціону.

13.2. Орендодавець зобов’язаний повідомити у письмовій формі орендаря про намір продати земельну ділянку  третій особі із зазначенням її ціни та інших умов ,на яких вона продається.

13.3. У разі відмови орендаря від свого переважного права  на придбання орендованої земельної ділянки до нового власника  такої земельної ділянки переходять права та обов’язки орендодавця за договором оренди цієї земельної ділянки .

13.4. Не допускається продаж орендованих земельних ділянок без згоди орендаря.

13.5. Орендар може придбати  земельну ділянку , що перебуває в оренді , за умови згоди орендодавця на продаж цієї земельної ділянки.

13.6.Перехід права власності на земельну ділянку визначається відповідно до чинного законодавства та умов договору оренди.

ХІV. Суборенда земельних ділянок.

14.1.Орендована земельна ділянка або її частина  може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення ,якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця . Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця  орендодавець не надішле повідомлення  щодо своєї згоди чи заперечення ,орендована  земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду.

14.2.Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому . Строк суборенди не може перевищувати строку , визначеного договором оренди землі.

14.3. У разі припинення договору оренди чинність договору суборенди земельної ділянки припиняється.

14.4. Договір суборенди земельної ділянки підлягає державній реєстрації . За згодою сторін договір суборенди земельної ділянки посвідчується нотаріально.

14.5. передача в суборенду земельних ділянок,  на яких розташовані цілісні майнові комплекси підприємств, установ і організацій державної або комунальної власності , а також заснованих на майні , що належить Автономній Республіці Крим , та їх структурних підрозділів, забороняється.

14.6. Орендарі земельних ділянок сільськогосподарського призначення на період дії договору оренди можуть обмінюватися належними їм правами користування земельними ділянками шляхом укладання між ними договорів суборенди  відповідних земельних ділянок , якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця.

ХV. Відчуження орендарем права на оренду земельної ділянки або

комунальної власності.

15.1 Право на оренду земельної ділянки державної або комунальної власності не може бути відчужено її орендарем  третім особам , внесено до статутного фонду , передано у заставу.

15.2 Право на оренду земельної ділянки державної або комунальної власності ,наданої для будівництва житлового будинку , може бути відчужене орендарем за згодою орендодавця у разі, якщо таке будівництво розпочате , на строк та на умовах , визначених первинним договором оренди ,або якщо таке відчуження передбачене первинним договором оренди.

15.3.Орендар, що має намір відчужити право оренди земельної ділянки за згодою орендодавця ,подає особисто або надсилає рекомендованим листом орендодавцеві відповідну заяву.

15.4. Орендодавець у місячний строк з дня отримання заяви письмово надає орендарю згоду на відчуження права оренди земельної ділянки  або мотивованої відмови в її наданні такої згоди.

15.5.У разі , якщо в установлений цим розділом строк орендодавець не надав згоди на відчуження права оренди земельної ділянки або вмотивованої  відмови в її наданні, орендар може відчужувати  право оренди земельної ділянки  через десять робочих днів  з дня закінчення цього строку.

15.6. Відчужене право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації у встановленому законодавством порядку.

ХVІ. Переважне право орендаря на отримання земельної ділянки

у власність.

16.1. Орендар, який відповідно до закону може мати у власності орендовану земельну ділянку , має переважне право на придбання її власність у разі продажу цієї земельної ділянки ,за умови, що він сплачує ціну, за якою вона продається, а у разі продажу на аукціоні  – якщо його пропозиція є рівною пропозицією ,яка є найбільшою із запропонованих учасниками аукціону.

16.2. Орендодавець зобов’язаний повідомити у письмовій формі орендаря про намір  продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов , на яких вона передається.

16.3.У разі відмови орендаря від свого переважного права на придбання орендованої земельної ділянки до нового власника такої земельної ділянки переходять права та обов’язки  орендодавця за договором оренди цієї земельної ділянки.

16.4.Не допускається відчуження орендованих земельних ділянок державної та комунальної власності без згорди на це орендаря.

16.5. Орендар може придбати земельну ділянку, що перебуває в оренді ,за умови згоди орендодавця на продаж цієї земельної ділянки.

ХVІІ. Права третіх осіб на орендовану земельну ділянку.

      Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю земельну ділянку.
             Сільський голова                                     В.О. Попельнюк